‘Een connectie kunnen aangaan met klanten is essentieel in mijn werk’

‘Een connectie kunnen aangaan met klanten is essentieel in mijn werk’

In september van vorig jaar maakte Sebastiaan van der Meer (45), woonachtig in Almere Haven, de overstap van het bankwezen naar Countus. ‘Countus benaderde me via LinkedIn,’ vertelt Sebastiaan. ‘De recruiter, Anne-Britt, had echt mijn profiel doorgenomen en stuurde een persoonlijk bericht. Dat gaf de doorslag om te kijken wat Countus te bieden had. De moderne uitstraling van de website en het herkennen van een oud-collega die hier al werkte overtuigden me snel.’

Werken combineren met het gezinsleven 

De combinatie van thuiswerken en op kantoor zijn, bevalt Sebastiaan goed. ‘Met drie kinderen is het soms handig om een dag thuis te werken. Countus biedt die flexibiliteit, maar ik vind het ook belangrijk om mijn collega’s en klanten persoonlijk te leren kennen. Die afwisseling houdt het werk  dynamisch.’ 

En die afwisseling is ook nodig. In het eerste jaar dat Sebastiaan bij Countus werkt heeft hij veel connecties opgedaan en weet hij bij wie hij terecht kan voor vragen. Als enige Ondernemersadviseur voor het MKB in Zeewolde zonder specifieke accountancy-achtergrond, is hij blij met het grotere Countus achter zich waar hij terecht kan voor advies. ‘Ik ben het eerste aanspreekpunt voor klanten, wat inhoudt dat ik een breed scala aan vragen krijg. Hoewel ik geen accountancy-achtergrond heb, helpt mijn ervaring bij de bank en het sterke netwerk binnen Countus me om snel te schakelen en oplossingen te vinden.’ 

Kantoor Zeewolde 

De sfeer op kantoor in Zeewolde is volgens Sebastiaan erg open en collegiaal. ‘Je kunt altijd bij elkaar binnenlopen. In het begin moest ik even wennen aan de rustige werkstijl van mijn collega's, maar ik waardeer nu juist de diversiteit in het team. Iedereen heeft zijn eigen expertise, en dat maakt ons samen sterk.’ 

Een teamplayer is Sebastiaan dan ook zeker. Zowel met collega’s als met klanten gaat hij graag de connectie aan. ‘Dat is ook essentieel in mijn werk,’ vertelt Sebastiaan. ‘Je moet niet bang zijn om mensen aan te spreken. Bovendien moet je je kunnen inleven in die mensen en onderscheid in je advies maken op basis van de persoon die je tegenover je hebt. Ik vind netwerken heel leuk en dat komt goed van pas in mijn werk.’ 

Wat Sebastiaan het leukste vindt aan zijn werk? Het opbouwen van vertrouwen met klanten. ‘Dat vertrouwen krijg je niet meteen, maar groeit met de tijd. Als een klant je thuis uitnodigt, weet je dat je iets goed doet. Dat zijn de momenten waarop je echt van betekenis kunt zijn.’ 

‘Een connectie kunnen aangaan met klanten is essentieel in mijn werk’.
SEBASTIAAN VAN DER MEER

Ambities volgen 

Sebastiaan is ambitieus en altijd op zoek naar manieren om zich verder te ontwikkelen. ‘Ik volg momenteel de ROA-opleiding en wil me meer gaan richten op het fiscale deel. Na de vakantie start ik een opleiding tot belastingconsulent. Het mooie aan Countus is dat je de ruimte krijgt om je te specialiseren en te groeien.’ 

Voor potentiële nieuwe collega’s heeft Sebastiaan een duidelijke boodschap: ‘Bij Countus kun je als starter makkelijk doorgroeien, mits je initiatief neemt. Countus stimuleert je om opleidingen te volgen en mee te denken over verbeteringen. De open en gezellige sfeer maakt dat je je hier snel thuis voelt. En de dynamiek in de polder zorgt ervoor dat er altijd iets nieuws te ontdekken valt.’